چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | Tue 21 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۵۷:۴۲

موافقت آمریکا با فعالیت اتحاد Ocean Aliance

باشگاه خبری فراساحل: اتحاد کشتیرانی Ocean Aliance با موافقت مقامات آمریکا فعالیت خود را در این کشور آغاز می‎کند. مقام‌های دریایی آمریکا با فعالیت اتحاد جدید چهار شرکت بزرگ کشتیرانی جهان در آبهای این کشور موافقت کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، کمیسیون دریایی فدرال (FMC) آمریکا به تشکیل اتحادOcean Aliance، توافقی که میان کشتیرانی CMA CGM فرانسه، Cosco Group چین، Orient Overseas Container Line هنگ کنگ، و Evergreen Marine چین تایپه بود، رای مثبت داد و این اتحاد می‌تواند از روز دوشنبه (3 آبان 1395) در آمریکا فعالیت خود را آغاز نماید. کمیسیون FMC که مسئولیت نظارت بر حمل و نقل بین‎المللی آمریکا در آبهای آزاد را بر عهده دارد، تصمیم اولیه خود در این ارتباط را به علت نگرانی از قیمت‎گذاری عادلانه برای صادرکنندگان کالا از آمریکا و واردکنندگان کالا به این کشور به تعویق انداخته بود.

این کمیسیون اعلام کرد که تصمیم اخیر به دنبال بررسی همه جانبه فرآیند طرح اتحاد جدید گرفته شد. کمیسیون FMC اعلام کرد: "این کمیسیون تمامی جوانب توافق پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار داده است تا اطمینان حاصل کند که اصل رقابت در صنعت حمل و نقل اقیانوسی خدشه‎دار نشود." ویلیام دویل، عضو FMC، اظهار کرد که پس از اینکه تغییرات اساسی در توافق اولیه این چهار شرکت صورت گرفت با ایجاد این اتحاد موافق شد. دویل افزود که اکنون بر اساس توافق مطمئن هستیم که "طرفین این قرارداد محدودیت‌هایی را برای استفاده جمعی از قدرت بازار خود برای چانه‎زنی در قراردادها دارند." وی ادامه داد که زبان به کار گرفته شده در این اتحاد جدید هم اکنون مشابه آ‎نچیزی است که در اتحاد 2M میان کشتیرانی مرسک و Mediterranean Shipping وجود دارد.

طرفین اتحاد جدید Ocean از این پس می‎توانند کشتی‎های خود را به اشتراک بگذارند، فضای کشتی یکدیگر را اجاره و خطوط جدید تجاری راه‎اندازی کنند. انتظار می‎رود که این اتحاد از آوریل 2017 فعالیت خود را آغاز کند. اهمیت اتحادهای کشتیرانی در صنعت جهانی کشتیرانی به دلیل مازاد ظرفیت و رشد آهسته تجارت بالا رفته است. در حالیکه نرخ حمل و نقل دریایی کالا در سال‎های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، صنعت کشتیرانی همچنان صنعتی پراکنده باقی مانده است. اتحادهای کشتیرانی به خطوط کشتیرانی اجازه می‎دهد تا از طریق تشکیل شبکه‎های کاری، توقف‎های مشترک بندری، و به اشتراک‎گذاری کشتی‎ها در هزینه‌های خود سالانه میلیون‎ها دلار صرفه جویی نمایند.



  کد خبر : 2597
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :